Bebekle Doğu Ekspresi Seyahati

In SEYAHAT, Türkiye

Merhaba,

Eşimin bana yaptığı doğum günü sürprizi ile Nisan Ayında Doğu Ekspresiyle Kars’a kadar gittik, 2 gece konaklayıp tekrar trenle geri döndük.

Doğu ekspresi ile seyahat için kış aylarında oldukça fazla talep oluyor. Biz de gitmek için çok fazla bilet aradık ancak bulamayınca vazgeçtik. Sonrasında eşimin sürprizi ile kendimizi yolda bulduk.

Kızım henüz 1,5 yaşında değildi gittiğimizde. Önce hızlı tren ile İstanbul’dan Ankara’ya gittik. Ankara’da Yüksek Hızlı Tren için yapılan garda Doğu Ekspresi için yolculuk vaktimizi bekledik.

Gitmeden önce okuduğumuz yazılardan açıkçası gözümüz korkmuştu çünkü yht’den doğu ekspresi için yapılacak ara yolculuk zor denmişti. Aslında öyle olmadı vakitli indik ve garda iyi vakit geçirdik. Yeme, içme, market alışverişi, bebek bakım odası ve ücretsiz çocuk oyun alanıyla bizim için güzel geçen anlardı.

Vakit gelince YHT garından Doğu Ekspresi için otobüse bindik ve Doğu Ekspresinin kalkacağı Irmak durağına vardık. Şu an böyle bir ara yolculuk yoktur diye umut ediyorum.

Rahat bir seyahat için yataklı kompartıman seçtik içinde mini bir lavabo, elektrik, küçük bir buzdolabı gibi temel ihtiyaçlar vardı. Yataklarımızda yapılmış şekilde bizi bekliyordu.

Kızımızın oyalanması için şişme bir havuz götürdük. İçine mini bir battaniye serdik yerden soğuk almaması için, oyuncaklarıyla havuzunda kuru şekilde oynadı.

Meşhur Cağ Kebabını Erzurum’a yaklaşırken sipariş ettik biraz soğuk da yesek aklımızda kalmadı en azından.

Kars’a varınca açıkçası otelde hüsran yaşadık çünkü pek temiz değildi mini bir temizlik yapmamız gerekti. Tarihi mekanlarını dolaştık ve bol bol yürüdük. Nisan ayı olmasına rağmen bir de doluya tutulduk.

Gidiş ve dönüş için treni seçmemiz biraz yorucu oldu çünkü istanbul’dan da gidiş dönüş tren tercih ettik. Yine de ülkemizin güzelliklerini tüm detaylarıyla görmek mutluluk vericiydi.